Cyfryzacja w Firmie – za pomocą opracowanego raportu przez Symfonię można wywnioskować, że co piąta Polska firma nie zakłada zwiększać swoich umiejętności w zakresie cyfryzacji dlatego Może się wydawać, że głównym powodem mogą być koszty takiego szkolenia. Niestety problem jest znacznie inny mianowicie:

Przedsiębiorstwa, które podają właśnie taki powód jest niewiele ponad 2 procent. Cyfryzacja i jej głównym problemem jest czas, który trzeba poświęcić na wdrożenie rozwiązań i stanowi on około 30 procent. Trudność integracji nowych technologii z istniejącymi rozwiązaniami to około 26,2 procent, oraz niechęć pracowników do zmian to około 24,8 procenta.

Badanie pt. „Inwestycje w technologie w dobie pandemii. Nowe wyzwania MŚP: cyfryzować czy oszczędzać” zorganizowane przez Instytut Badań i Rozwiązań B2B na ogólnopolskiej próbie 400 małych i średnich firm. Ponad 75% małych i średnich firm cyfryzuje biznes. Raport ukazuje też, że większość badanych postrzega cyfryzację jako źródło korzyści.

  • Dla ponad 44% firm takie działania oznaczają oszczędność kosztów.
  • Dla ponad 43% zwiększenie wydajności i efektywności pozostałe
  • 22% uważa że cyfryzacja przyniesie im dodatkowy dostęp do nowych klientów.
  • Jedynie 9 % nie widzi żadnych korzyści.

Aby efektywnie wpłynąć na rozwój przedsiębiorstwa w dzisiejszych czasach nieuniknionym jest inwestycja w przyszłość. Jednym z takich działań jest właśnie rozwój kompetencji cyfrowych. Za pomocą wprowadzania nowych standardów i narzędzi cyfrowych jesteśmy w stanie usprawnić działanie naszego przedsiębiorstwa.